Friday, January 22, 2016

Weather It Is (Hebrew Translation of Yesterday)


בתחזית האחרונה ביותר עדיין קיימת אי-וודאות גדולה, בעיקר בימים שני ושלישי.
אבל, קודם נטפל בהמשך היום עד יום ראשון.
אנחנו בסוף החורף עם טמפרטורות מתונות. הלילה נראה כמה משבי רוח וצינה תחל להגיע ולהתמקם  בסביבתנו.
ממטרי גשם יחלו להגיע בשישי בערב (לאורך החוף) וימשיכו לסירוגין במהלך השבת. בשבת הרוח תתגבר ותתחזק כאשר הסערה עצמה תגיע בראשון בבוקר.
שלג יצטבר באיטיות בחרמון.
אנסמבל המודלים הגלובלי עדיין מראה מספר אפשרויות לגבי כמות המשקעים, אבל הפוטנציאל עדיין רב (ותלוי בהיקף ההתקררות, בין היתר, ב500 מ"ב). אומדן כמות הגשם החזויה מהמודל בעל הרזולוציה הגבוהה שלנו, מראה שיותר מ100 מ"מ גשם יירדו בהרבה מקומות מיום שבת ועד חמישי הבא.
כרגע, הטמפרטורה החזויה למוצאי שבת ובוקר יום ראשון מעידות על כיסוי של שלג רטוב בגוש עציון, בפסגות הגבוהות סביב ירושלים ובפסגות הרי הגליל. לא כמו בסערות הקודמות, בהן הטמפרטורות החלו לעלות בבוקר, הטמפרטורה תישאר נמוכה ביום ראשון. יש סיכוי של 15% ששלג יצטבר גם בירושלים.
לאחר התחממות קלה וחולפת ב500 מ"ב מאוחר ביום ראשון, הטמפרטורות צפויות לרדת ביום שני. התחזית הממוצעת לטמפרטורות ב500 מ"ב בין ימים שני ורביעי היא בערך 27-  מעלות צלזיוס. אולם, ממוצע יכול להטעות בגלל השונות הגדולה בין המודלים השונים של אנסמבל המודלים. יש סיכוי של 30% לפרץ של שלג כבד במהלך ימים אלו אם הטמפרטורה תגיע ל-30 מעלות צלזיוס.
בהסתמך על המידע האחרון, אני מעריך שיש סיכוי רב לשלג רטוב בירושלים והפסגות סביבה, אבל רק 30% שהוא יצטבר. בגוש עציון ואזורים גבוהים דומים, הסיכוי למחזורי שלג והצטברות מגיע כבר ל50%.
למרות שהסיכוי לארוע שלג רציני בירושלים הוא נמוך, הפוטנציאל קיים בהסתמך על הטמפרטורות הקרות החזויות בחלק ממודלי האנסמבל ושפע המשקעים החזוי.
אנחנו יודעים יותר מאשר ידענו לפני מספר ימים, אבל נקווה לתחזית ברורה יותר מחר (וכמובן שבמצואי השבת).
ברי לין

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.