Monday, January 25, 2016

Weather It Is (אזהרת חורף הסערה)

בוקר טוב
אזהרת סערת חורף לקור קיצוני ושלג / קרח אפשרי.
היו לנו דיווחים על הצטברויות  של שלג בהרים הגבוהים של גוש עציון, כוללים קריית ארבע. כמו כן , גם באפרת, זו הייתה  כמות השלג שחזינו.
הקושי  בחיזוי כמויות שלג , נוגע לטמפרטורות החזויות  עליהן  להיות בדיוק מעל ההקפאה לאורך כל היום (עכשיו, זה 1 C כאן באפרת). משמעות הדבר היא  : כי שלג חייב ליפול מהר יותר מאשר הוא נמס, וזה מאוד מקשה לאלגוריתמי  לחזות משטחי שלג . התחזית הנוכחית שלנו מראה 17 סנטימטרים בגוש עציון עד מחר בבוקר, אבל רק כמה סנטימטרים בירושלים.
עם זאת, יש גורמים  שמסבכים את חיזוי השלג  ולכן זה מאוד קשה.
ראשית, טמפרטורות ב 850 ו 700 MB ייפלו על  פי מה שמתואר היום (כ -2 C ו- C -12), שזה  נוח יותר לשלג, וטמפרטורות ייפלו על פי המתואר בלילה ב 850 MB הלילה. יותר מכך הטמפרטורות תיפול על ידי כמעט 5 C ב 500 MB, הן יגיעו  לטמפרטורות אידיאליות לשלג בגבהים גבוהים יותר, כולל ירושלים, כך זה יישאר עד כמעט יום רביעי בערב. הירידה בטמפרטורות ב 500 MB גם פותחת את הדלת לשלג הסעה עם ברק, כתחילתה של השוקת העליונה הרמה תביא סטייה באוויר והיווצרות עמוקה של עננים.
שנית, הסכום הגבוה ביותר של משקעים כמו הסעה צפוי יום שלישי בבוקר, אבל טמפרטורות עם הזרם של לחות תעלה קצת ב850 MB.
שלישית, נראה שיש בעיה עם מופע של זרמי סילון הצפוניים והדרומיים .לפיכך, למרות שזה יהיה קר מאוד מיום שלישי אחר הצהריים, ביום רביעי אחר הצהריים תתכן חוסר לחות משמעותית, ולצמצום כמויות שלג פוטנציאליים.
עם זאת, התחזיות שלנו מראות טמפרטורות בשעות  אחר הצהריים המאוחרים נופלות לסימן ההקפאה, ובמהלך פרקי שלג אולי 2-3 מעלות מתחת.
לסיכום, צבירת שלג היא הסיכוי הטוב ביותר באזור גוש עציון וסביבה גבהים גבוהים יותר סביב ירושלים, וכבישים בהחלט יהפכו  למצב קיפאון  אחר הצהריים / ערב מאוחר (עם שלג אפשרי בכבישים בפרצים כבדים שלג אחר הצהריים). שלג בסבירות הגבוהה ביותר בערב ומחר בבוקר בירושלים, אבל התחזיות שלנו לא מראים הצטברות כבדה שם.


זכור, כי הטמפרטורות תהיה קרות מאוד וכי התנאים סינופטית נקבעים לסערת שלג גדולה - נתון האזהרות שציינתי.


השירות המטאורולוגי הישראלי הוא חיובי למדי לשלג, אפילו בירושלים. לאוהבי שלג מסביב, אולי הם יהיו נכונים.


בצד שלי, אני כבר לשים על המגפיים שלי, כובע צמר אדום, ואני אפילו אתחלתי את המחשב שלי. האם זה יהיה מספיק, אני לא יודע. לפעמים, מטאורולוג הוא לא בהכרח טוב יותר ממה שאתה של מי שקורא את הטור הזה.


בארי לין

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.